Téli teljesítménytúra
(2005. január 22. szombat)

Nagy fába vágtam a fejszémet, mikor elhatároztam, hogy elmegyek a 25km-es Téli teljesítménytúrára. Az indulás nem ment zökkenőmentesen, de fél kilenckor már fönn voltam a szépjuhásznéi starthelyen. Legnagyobb meglepetésemre 1-1,5cm-es hó volt fent, s a túra egésze során végig havas volt a talaj.
Erős metsző szélben indultunk neki a túrának, mely a jellem túrája is egyben, hiszen nincs ellenőrzőpont az út során. A túra során szűk környezetem tágabb betekintést kínált: a budakeszi vadaspark téli csendje, a Nagy-Kopasz-hegy (559m) kilátása, a József-liget sziklaképződményei és a solymári kőfejtők tárták fel magok.
Időjárással semmi bajunk nem lehetett, hiszen igazodott a túra nevéhez, így igazi téli hatást kölcsönzött magának. Nem egyszer erős hóviharba keveredtünk, úgy, hogy lényegében az előttem haladó túrázót alig láttam, máskor pedig szikrázó napsütés, mellette metsző, hideg északi szél. Szóval igazi tél.
Rengeteg lejtő volt, miközben viszonylag keveset másztunk hegyre. Bár a Nagy-Kopaszra való feljutás igencsak megizzasztott, de megérte. Egészen idáig lényegében a tájból nem sokat láthattunk, nem volt igazi panorámás terület, mindig csak a szűk környezetett láttuk, mely szintén elragadó volt. A fáradság első jelei a 18. km után jöttek elő, de ez nem akadályozott meg a teljes bejárásban.
Igazi látnivaló nem nagyon volt a túra során, ellenben kiváló erőfelmérő és edző túra volt, mely a tél közepén elengedhetetlenül fontos. A túra érdekessége volt az, hogy java részt nem turistautakon jártuk végig a környéket, ezért olyan helyekre is eljutottunk, ahova turista nagyritkán.
Végig rendesen kiszalagozott utat kellett követnünk, s nem is volt igazából szükségünk az itinerre. Köszönet a túra szervezőinek, rendezőinek.

Vissza az előző oldalra!

Tóth Péter Góliát 2005. január 28.